w

Hvem er Årets Markedsfører?

Til årets Opptur har Narvikregionen Næringsforening lansert en helt ny pris:
Årets markedsfører. Det er fagrådet for marked og kommunikasjon i næringsforeningen som har kommet fram til at den beste markedsføreren i regionen skal kåres.

20.01.201707:59 Hilde M Normark

Faksimile fra Fremover | Av Kristoffer Klem Bergesen

– Det handler om å løfte faget, sier Kjetil Moe, daglig leder i næringsforeningen. Prisen deles ut på OPPTUR i februar, og håpet er å spre de gode ideene. 

     

OPPTUR er en næringslivskonferanse med foredrag på dagtid, og middag og prisutdeling på kvelden.

Inspirere

– Målet er å inspirere andre til å lære av gode virkemidler. At både eiere og ledere i bedrifter ser at med de rette virkemidlene kan man heve kvaliteten og lykkes bedre, sier Kjetil Moe. Michelle Opshaug mener at jo flere som er flink til å gjøre seg bemerket ut over regionen, jo bedre er det for alle. Hun er en av de fire i juryen, og er tidligere daglig forretningsutvikler for Eyelife.

– Vi har lyst til å hjelpe til med å heve nivået til alle medlemmene i næringsforeningen, og kanskje kan denne prisen være en inspirasjon til å ta litt tak i dette, sier Michelle Opshaug.

– De fleste av oss lever av et omdømme. Om du er i offentlig forvaltning eller produserer noe for å selge det. Du må få ut det du selger. – Hvis en bedrift gjør det bra og vises, så trekker det positiv oppmerksomhet til hele regionen, sier Kjetil Moe. Hvem som får prisen skal juryen avgjøre, men de trenger hjelp til å finne kandidater. De er trygge på at det kommer mange gode forslag.

Ikke hvor mange kroner

– Vi ønsker forslag fra hele regionen. Fra Bardu i nord og til Ballangen og Tysfjord i sør. Fristen for å sende inn forslag er tirsdag i neste uke. OPPTUR arrangeres 9. februar. Prisen kan tildeles alt fra et firma til en institusjon eller en enkeltperson, en ideell forening eller en kommune. Juryen er tydelig på at verken et stort budsjett eller en proff gjennomføring er avgjørende.

– Det går ikke på hvor mange kroner du har, det kan være at det er gjort på kreative måter.

– Det behøver heller ikke være noen som har gjort noe for hele byen, men kanskje løftet fram noe som ellers ikke hadde vært synlig. En bitte liten butikk eller en håndverker. Selve prisen er heder og ære under OPPTUR .

Kriteriene for prisen:

«Årets markedsfører i Narvikregionen» kan tildeles en person, et firma, en organisasjon eller institusjon som særlig har bemerket seg med bruk av en tydelig markeds- og merkevarestrategi, kreative virkemidler og som har bidratt til positiv verdiskapning. Prisen skal være en honnør til mottakeren og være en inspirasjon til dyktige og dristige initiativ innen markedsføring.» OPPTUR arrangeres av Narvikregionen Næringsforening, blant annet i samarbeid med Fremover.

google map