w

7 mars | Ny digital oppfølgingsplan

NAV har nå gjort tilgjengelig en ny digital oppfølgingsplan. Kom på næringsfrokost og lær mer om de nye rutinene både bedriften og den ansatte må følge.

Næringfrokost
14.01.201911:45 hilde

Sted: Næringslivets Hus
Tidspunkt: Torsdag 7. mars kl. 08-10
Arrangør: NAV i samarbeid med Narvikregionen Næringsforening (NRNF)
Pris: Gratis for medlemsbedrifter i NRNF, kr 150,- for andre.
Påmelding i skjema nederst.

Både den sykmeldte og lederen skal vurdere om det er noen oppgaver den sykmeldte fortsatt kan utføre og hva som skal til for å klare det. I det digitale verktøyet skriver begge inn forslag og blir til slutt enige om en plan.

Det nye digitale verktøyet baserer seg på erfaring med hva som kan hjelpe sykmeldte og deres ledere under et sykefravær. Oppfølgingsplanen vil få ny funksjonalitet etter hvert som det høstes flere erfaringer. Tilbakemeldingene fra arbeidstakere og arbeidsgivere som bruker den blir svært viktige.

Både arbeidstakeren og lederen kan logge inn og skrive inn i planen fra hver sin kant. Planen kan deles digitalt med både legen og NAV når den er godkjent.

Hvem kan bruke den digitale planen?

Den digitale oppfølgingsplanen kan brukes når

  • den ansatte har sendt inn digital sykmelding
  • arbeidsgiveren har oppgitt nærmeste leder til NAV

Foreløpig kan ikke den digitale oppfølgingsplanen brukes forebyggende, men den kan brukes i inntil fire måneder etter at sykefraværet er avsluttet.

Les mer her