w

23 juni | Google Analytics grunnleggende kurs

Lær å bruke gratisverktøyet Google Analytics til å skape målbare forbedringer på ditt nettsted.

Webinar dagskurs
01.01.197000:00 hilde

Kurset holdes 23. juni 2020  kl 09.00 – 15.30 som webinar.

Deltakerpris
: kr 1 990,-.

For ansatte i medlemsbedrifter: 
Medlemsbedrifter i NRNF kan søke refusjon av ytterligere kr 600,- per deltaker i dette skjema. 

Kurset holdes digitalt via Zoom. Du mottar også video av kurset i etterkant. Les mer om gjennomføring av digitale dagskurs her

Etter endt kurs skal du være i stand til å bruke Google Analytics på egne websider og trekke ut relevante standardrapporter.

     

PÅMELDINGKlikk her for å delta på grunnleggende kurs i Google Analytics

Webanalyse gir svar på konkrete spørsmål om sidene dine, blant annet disse:

  • Hvor gode er sidene egentlig?
  • Hvor fornøyde er brukerne?
  • Hvilke sider fungerer best?
  • Hvor kommer brukerne fra?
  • Hva har brukerne søkt etter på søkemotorer før de kommer til deg?
  • Hvor gir brukerne opp?
  • Hvor godt fungerer kjøpstransaksjoner og overtalelsestrakter?

I dette kurset får du en gjennomgang av verktøyet Google Analytics i praktisk bruk:

Introduksjon til Google Analytics

  • Oppsett av kontoer, områder og filtrerte utvalg
  • Hva er de viktigste tallene å følge med på over tid?
  • Hvordan sette opp automatisk rapportering til andre og deg selv?

Målgruppestatistikk

  • Hvem er det egentlig som besøker ditt nettsted?
  • Hvilke enheter bruker de?
  • Hvor stor andel av brukerne benytter mobil på dine sider?

Trafikktall

  • Hvilke markedsføringstiltak fungerer til å gi deg trafikk?
  • Hvordan ser du hvilke kilder som gir de riktige brukerne?
  • Får du uttelling for investeringer i annonsering, sosiale medier etc.?

Innholdsstatistikk

  • Slik finner du det mest populære innholdet ditt
  • Dette forteller innholdstallene om hvor gode de enkelte artiklene er
  • Hvordan bruke innholdsstatistikk til målrettet forbedring?

Mål og konverteringer

  • Hvordan setter du opp mål på ditt nettsted?
  • Hva er en god konverteringsrate, og hvordan måles den?
  • Hvordan kan du se hvor mye inntekter nettstedet genererer?

Kursleder Nina Furu 

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Talerlisten
Kursleder Nina Furu